דרעי חשף: "הגר"ש בעדני ביקש לכנס את שלוש המועצות"

איתי גדסי 1 Comment on דרעי חשף: "הגר"ש בעדני ביקש לכנס את שלוש המועצות"

המלחמה ברפורמים • היום חשף יו"ר ש"ס דרעי כי חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני אמר לו בפגישה כי צריך לכנס את שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה או להקים ועדה עם נציגים של שלוש המועצות

7:57
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on בירושלים ממתינים לתשובת חמאס להצעה לשחרור החטופים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד חברי הכנסת של 'יהדות התורה' החליטו להוריד פרופיל תקשורתי מנושא הרפורמים וזאת במטרה לא לעורר אותם ואת דובריהם, בש"ס דווקא מעלים את המודעות לנושא.

היום חשף יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בישיבת הסיעה כי חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני אמר לו בפגישה כי צריך לכנס את שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה או להקים ועדה עם נציגים של שלוש המועצות, כדי להילחם בחזית אחת ואחידה ברפורמים.

לדברי דרעי, "דחיית בג"צ את בקשת המדינה לקבלת ארכה של 90 יום – עלולה להביא להחרפת המשבר". בנוסף, תהה דרעי על עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה חוק המקוואות אינו חוקתי. "הלא המקוואות הציבוריות פתוחות לכולם ואין מניעה לאיש להיכנס. אנחנו רק דורשים שהם יהיו בסמכות הרבנות הראשית", אמר דרעי.

דרעי הוסיף, כי החזרה המסתמנת של סיעת כולנו מתמיכתה בחוק המקוואות מבהירה את הקשיים הגדולים הצפויים בחוק הזה, ועוד חמור מכך במהלך לתיקון מעמד הכותל המערבי. "עלינו להיערך לתקופה לא פשוטה", סיכם יו"ר ש"ס.

על המשבר הפוליטי בעקבות פרשת הרפורמים אמר דרעי כי "המשבר הוא לא מול נתניהו אלא מול אותם גורמים". לגבי ניהול המאבק סיפר דרעי כאמור, כי בביקורו אצל הגר"ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, אמר לו הגר"ש כי חובה לנהל את המאבק הזה במשותף, בכינוס שלוש מועצות גדולה התורה או ביצירת ועדה משותפת עם נציגי שלוש המועצות אשר תקבל את ההחלטות על דעת כולם.

בהמשך, העלה דרעי את מצב שירותי הדת בישראל, במיוחד בנושא מינוי רבנים ודיינים, לדבריו, "המצב כיום הוא קטסטרופלי. 20 שנה שלא מונו רבני ערים, רבני שכונות או דיינים למעט בודדים. אני מבקש מהצוות המקצועי במשרד הדתות שיכין לי נייר מקצועי שיצביע כמה רבנים ודיינים כיהנו בעבר, כשאוכלוסיית ישראל מנתה 4 מליון איש וכמה היום. רב פר נפש. לא ייתכן שרבנים נפטרים ולא ממנים תחתם אחרים".

עוד הוסיף דרעי כי "קחו למשל את ירושלים הגדולה, התברר לי שמינוי רבני השכונות האחרון שהתקיים בעיר הזו היה בתקופתי, בהסכם שעשיתי לפני 20 שנה כמנכ״ל משרד הפנים מול ראש העיר דאז, טדי קולק. מאז ירושלים התפתחה, נבנו שכונות חדשות ושום רב לא מונה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שום מילה מדרעי על המאבק למען החינוך החרדי? זה לא מספיק חשוב?